Söndagsritt

Åkte buss till stallet idag, det tog sin lilla tid och jag var tvungen att skynda mig till hembussen så jag red inte så jättelänge. Jag tror inte jag nämnt det, men jag delar Natalà med min kompis Lovisa, det är därför jag inte skriver varje dag, och hon brukar använda ett tvådelat bett när man rider ut, för då kan hon bli väldigt stark och pigg, och jag glömde byta tillbaka till det tredelade bettet som jag använder så hon va lite sur på bettet, men jag tyckte ändå att hon gick bra trots det. Hon var mycket lättare att få på tygeln idag, dock var hon ganska seg i både skritten och traven. Hon ville inte riktigt böja sig åt höger så jag red en övning dressyrtränaren lärt mig. Man rider i en liten fyrkant och rakställer henne på sidorna och böjer i hörnen och efter en stund så mjuknade hon till. Hon var pigg i galoppen däremot och var lätt att både sakta av och sätta igång, så idag blev jag jättenöjd med henne, trots bettet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0